Kvalitetssäkring & Integritetspolicy
1
Kvalitet i socialt arbete
Devi Care bedriver ett kvalitetsarbete som sker i en ständig process. Vår målsättning är att alltid sträva efter att förbättra våra insatser gentemot den enskilde som erhåller vårt stöd. Det är just dessa individer som är källan till vilka behov som styr och vilka åtgärder som efterfrågas. Vi behöver lyssna på och förstå den enskilde för att kunna utforma ett kvalitativt stöd. Därför behöver vi aktivt och i ett nära samarbete med de enskilda utvärdera vår verksamhet, både genom intern och extern utvärdering. Vi behöver ta hänsyn till synpunkter från de placerade, från vår personal, anhöriga, våra uppdragsgivare och andra samarbetspartners. Vi vill också kontinuerligt kritiskt granska vår egen verksamhet och med stor transparens påvisa hur vi vill förbättra vårt arbete.
2
Integritetspolicy
Vi på Devi Care är personuppgiftsansvariga för de personuppgifter som vi samlat in. Detta för anställda, klienter, familjehem, kunder samt vid rekrytering. Genom att lämna personuppgifter till oss samt godkänna tillämpliga villkor samtycker du till att vi behandlar dessa personuppgifter enligt villkoren för respektive tjänst. Insamling av personuppgifter kan ske till exempel när du registrerar dig för nyhetsbrev, deltar i rekrytering eller kund-affärskontakter. I vissa fall säkerställs att uppgifterna är korrekta genom att hämta in dessa från offentlig register. Endast relevanta kontaktuppgifter inhämtas och dessa sparas så länge som de anses vara nödvändiga.
Hantering av anställningsärenden & rekrytering
Vid rekrytering samlas ett antal personuppgifter in. I vissa fall kan det finnas intresse av att behålla uppgifterna längre för kommande tjänster. Dock behålls uppgifterna som längst 1 år.
3
Hantering av kunduppgifter
När en kundrelation inleds behöver vi inhämta en del information och denna registreras i vårt dataregister. De uppgifter som vi kan komma att behandla om dig som kund utgörs bland annat av namn, telefonnummer samt e-postadress. Uppgifterna samlas in och behandlas för att avtal ska kunna tecknas samt för ett löpande administration i det fortsatta samarbetet. Uppgifterna sparas så länge det finns ett tydligt syfte och enligt gällande lagstiftning.
4
Elektronisk information & marknadsföring
Vi skickar elektronisk information och marknadsföring via mail från Devi Care. Du kan när som helst avregistrera dig från utskick genom att meddela oss på info@devicare.se.
5
Föreläsningar & Event
Genom att acceptera samtycke vid tillfälliga händelser godkänner du att vi får behandla dina personuppgifter. Du kan när som helst avregistrera dig från utskick genom att meddela oss eller själv avregistrera dig via länk i utskicken.
6
Vi skyddar dina personuppgifter
Personuppgifterna hantera endast inom Devi Care regi. Devi Care har vidtagit lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda personuppgifter mot förlust och obehörig åtkomst.
7
Dina rättigheter
Du kan en gång per år kostnadsfritt begära ett registerutdrag som visar vilka personuppgifter vi har om dig och hur de behandlas. Du kan, om så behövs, få dina uppgifter rättade. Du kan begära begränsning, hur dina uppgifter används och även begära att vi helt tar bort dem, under förutsättning att inte andra lagar gäller. Kontakta Devi Care på info@devicare.se för begäran av ovanstående eller vid andra frågor gällande personuppgifter.